Långhelg

Så skönt med ledig fredag. 😀 Älskar när vi spontant får en ledig dag sådär.

Gårdagens jobbdag var rätt lugn, så skönt med lite återhämtning efter en lite mer hektisk tid. Man såg tydligt på stressmätaren i OnePlus Health (knuten till min watch) att stressnivåerna var högre de dagarna haha. Hann avkalka kaffemaskinen (fy fan vilken tråkig uppgift) och på lunchen promenerade jag till MOS, behövde köpa en ny låda med såna stora spanska jordgubbar igen. Alltså mina jordgubbscravings är out of this world. Nu vill jag ha det mer än vad jag vill ha snacks, helt galet. Och är så törstig.

Mums!

Köpte även tre par kalsonger från Carlings till min man. Om det är något han inte har ont av så är det underkläder tack vare mig. 😉 De hinner aldrig bli slitna för jag köper så många haha. Och köpte med mig en raspberry rumble från Naked juice bar, så gott. Lite kallt för det egentligen men jag har ju som sagt sjuka bärcravings, haha.

Idag skulle Tommy självklart väcka mig när han gick till jobbet, så evil! Men det gjorde inte så mycket för jag somnade om rätt snabbt, och sov ut till 9.30. Sover ganska bekvämt nu med tre kuddar under ryggen. Vänder mig ibland till vänster sida men varje gång jag gör det måste jag gå upp och kissa. (:

Subtle hint 😉

Klev upp, duschade och åt min vanliga preggofrukost; vaniljyoghurt med färska jordgubbar och granola + multivitamin, omega3, järn och magnesium. ;P Kommer inte sakna alla kosttillskott sen haha. Bäddade rent i sängen. Och sen ba now what. Skulle träffa en tjej som kontaktade mig via ett preggo-app-forum, men först kl.14. Vi skulle ta en promenad runt Råstasjön.

Beslutade mig för att promenera till Solna centrum. Fy fan vad kallt det var, och så började det snöa. Alltid lika kul i april. Not. Hittade inte min mössa heller så var ännu kallare, tur att jag hade luva i alla fall. När jag var där skrev jag till Elin att ”kallt idag, promenerade till Solna c” typ, hon fattade hinten och föreslog att vi skulle ses på fika där istället. ;D Perfekt haha.

Dagens skörd

Jag hann kolla lite butiker, sen när hon kom så satte vi oss på ett fik och pratade i 3½ timme. Så kul att prata med någon som är i samma sits, just nu. Hon har bf exakt en vecka efter mig, hade egentligen samma bf men hennes blev flyttad efter ultraljud. Var så gulligt, var ett par där med typ en 1-åring som plötsligt vandrade iväg fram till ett bord med tre st äldre människor och sträckte upp armarna för att han ville komma upp. Haha aldrig sett ett så socialt barn som fick komma upp i knät på någon han inte ens kände? Det var så himla gulligt haha.

När vi skildes åt kollade jag lite butiker igen, köpte en hoodie, ett par mjukisar och en vårtröja. Får se om den sistnämnda kommer funka i vår ens, den satt bra nu men jag kommer ju bara bli större haha, och den var ganska tajt. I värsta fall får jag bara spara den till efter graviditeten annars. 😛 Går inte att preppa med vår- och sommarkläder direkt, för jag vet ju inte hur stor jag kommer vara. Ingen av mina vanliga sommarklänningar kommer fungera för de är väldigt tajta runt magen. Får gå runt i bikini i sommar hahaha.

Sjukt att man kan göra en kärleksmums dålig, och den såg ju god ut?!

Köpte med mig ett tvåpack kärleksmums från Hemköp, vart så sugen på det efter den extremt goda förra helgen. De var veganska och svindyra, rena cafépriserna. Men det blev en besvikelse, det var inte alls gott. Kakan var torr och stenhård, var bara glasyren som var god så åt bara den haha. Som också var ett ganska tunt lager.

När jag kom hem hade Tommy lagat mat, asiatiska tacos från HelloFresh. Sen såg jag en dålig film på Netflix, de tre senaste jag kollat på har varit skit? Förutom The Adam Project, den var rätt bra tycker jag. Det mesta med Ryan Reynolds brukar vara det. 🙂 Nu väntar jag på att tvätten ska bli klar så att jag kan gå och lägga mig haha, är helt slut. Gått 8,6 km idag.

Lämna en kommentar