Status update

Vinter igen. Fy fan vad kallt det har varit idag. Hoppas fan vi får en bra sommar efter denna kalla vår (prognosen för april nu ser inte ut att bli någon höjdare, men det kanske ändras?). Och eftersom det inte blir någon utlandsresa för mig i år så vill jag ha sol hemma tack. 😛 Men inte för varmt, lagom är bäst. 😉

Kontorsonsdag idag. Var inte alls särskilt pepp i morse, efter en till dålig natt (och frös) men när jag väl kom ut kändes det bättre. Hade tänkt att två kontorsdagar i veckan skulle vara lagom men nu känner jag att en dag är helt perfekt som det ser ut just nu, det tar mycket på krafterna. Har börjat använda Tommys gamingstol när jag jobbar hemma och det är så mycket skönare att kunna sitta lite bakåtlutad så att magen blir mer avslappnad och inte spänner ut så mycket som den gör när jag sitter rakt upp eller står/går.

Det var en bra arbetsdag, lagom socialt och precis lagom mycket att göra. 🙂 Åkte hem vid fyra, var vrålhungrig så jobbade sista timmen hemma medan potatis stektes i ugnen. Blev en enkel middag idag, ugnsstekt potatis med chorizos. Nu kommer strax veckans HelloFresh-leverans.

Nu är det bara en arbetsdag kvar till långhelg, orimligt taggad på detta haha. Ska bli så skönt! Jag sover så mycket bättre på helger, oftast sover jag som allra bäst när jag får somna om på morgonen vilket jag ju inte kan när jag ska jobba. Sen ser jag fram emot att få äta snacks igen, får se om jag kommer vara lika blodsockernojig i slutet av graviditeten när det bara är två veckor mellan barnmorskebesöken haha (det innebär i så fall att jag bara kan äta onyttigt varannan helg 😉 ). Bra morot ändå.

Imorgon går vi in i gravvecka 27. Helt galet, en vecka kvar till tredje trimestern. Var tog tiden vägen?! Minns fortfarande de första veckorna så väl, med illamående and the secret-keeping. Gick så långsamt. Sen har det gått hur fort som helst. Det börjar gå south med symptomen lite grann, men det kunde varit mycket värre. Statusuppdatering just nu:

  • Såå obekvämt att sova nu, ingen ställning är skön. Har börjat bulla upp med kuddar under ryggen så det är lite skönare att ligga på rygg men lite uppåt, typ som när man tvättar håret hos frissan. 😛 Att vända på sig är ingen lek haha, känner mig som en strandad val i sängen. :’D Det är inget jag gör i sömnen i alla fall. Kan vakna upp helt stel när jag har legat stilla i samma position under lång tid.
  • Kramp i vänster sida, sjukt oskönt. Livmodern har kommit rätt högt upp nu så det börjar trycka på mot revbenen. :/
  • Svullna underben. Hej sexiga stödstrumpor 🙂 Kommer bli svårt i sommar. ;P
  • Det största och värsta är ändå tröttheten. Hade hoppats att man hade fått en liten period av pigghet så jag kunde få saker gjorda men icke. Nu när jag vet att värdena är bra så har jag lite mer mental motivation att kämpa på, för nu vet jag att det inte kommer bli bättre haha.
  • Illamåendet har även återvänt lite, tror det hänger ihop med tröttheten för det är då det kommer. Värsta är att två nätter i rad har jag vaknat upp runt 4 och mått sjukt illa, nästan så att jag behövt spy. Tar minst en timme att somna om.

Well, krämpor aside. Kollade på en förlossningsvideo på YouTube igår, så odramatiskt jämfört med på film haha. Klart att det mestadels visar de lugna bitarna då de inte lär ta upp kameran och filma mitt i en intensiv värk, men ändå skönt att se att det inte enbart är en ren och skär skräckfilm. 😛 Det såg t.o.m lite mysigt ut när de käkade massa gott godis. ;D Blev taggad på snacksprepp i bb-väskan nu haha. Kommer säkert inte vilja ha så mycket när man väl är där men bättre att ha för mycket än för lite. 😉

Lämna en kommentar