Får & treat yoself

Då var den långhelgen slut. Har varit sååå skönt, längtar redan till påsk. 😛 Bara en hel arbetsvecka nu, sen blir det bara tre dagars jobb påskveckan följt av fem dagars ledighet. Gratis lediga dagar is the best. :))

Igår blev det en lång balkongfrukost i solen och kom igång med min nuvarande bok ordentligt, riktigt spännande. Är ganska bokkräsen nu, vill inte ha något alltför blodigt och ”murdery”, men absolut inte cheesy love stories heller. Haha, inte lätt. Lisa Jewell’s böcker är perfekt.

Denna lilla häst behöver verkligen en klipptid ;D
Söta små lambis 🙂

Sen träffade vi ett par föräldrar i området, också från preggo-forumet. Kul att lära känna nytt folk, särskilt de som bor så nära. Vi tog en promenad till Överjärva gård, var jättemysigt där. Vi köpte ju våra cyklar i antikhandeln där för två somrar sen, men hade ingen aning att det fanns en hel gård med djur och café. Det var kyliga vindar men solen sken i alla fall.

Kollade på hästar och får (och supersöta lamm 😀 ), och sen tog vi en fika. Jag och Tommy delade på en morotskaka och en kladdkaka (fast jag åt en lite större andel… hehe). Älskar verkligen morotskaka nu. Och kärleksmums då men det hade de ingen. Med en Smakis till, kände mig verkligen som ett barn. 😛 Fick ett bra tips av de andra föräldrarna att när man har barn kan man beställa ifrån barnmenyn (även till sig själv). Haha så bra. Kommer sitta på restaurang, far och son kommer äta oxfilé och jag sitter med en hamburgare från barnmenyn haha. ;P

Har redan blivit en lattemamma haha, vill ha fika hela tiden 😉
Nya ”AW-hänget”

När vi kom hem var jag helt slut resten av dagen. Tror det var efter den långa promenaden dagen innan, baksmällan. 😛 Vi åt middag på den lokala thai:en till middag, åt för mycket och mådde så illa att jag var tvungen att gå och lägga mig ganska omgående. Mådde illa i morse också men blev bättre när jag kom ut i friska luften.

Gick till MOS idag (fy fan vad kallt det är nu 😦 NOG med vinter!). Hittade en ny affär, visade sig att de hade öppnat igår – Patches & Pins. Tyckte den påminde om en affär vi varit i uppe i Umeå, och ja det var Norrlandstema. Riktigt snygga grejer. 🙂 Vi köpte en t-shirt till Tommy och en body till bebis. 😀 ❤ Fick en goodiebag också eftersom de precis öppnat och vi hade handlat över 500 kr.

Matchande pappa o bebis 🙂
Goodiebag stuff

Kollade runt lite till, en ny leksaksaffär hade öppnat också haha. Varför kan de inte även öppna nya restauranger? Och så gick vi till vårt nya Gnarly, biorestaurangen. ;P Jag är också rätt nöjd med den nu sen vi upptäckt att de säljer alkoholfritt bubbel. 😉 Så mycket trevligare än att bara dricka cola hela tiden.

Efter det gick vi till Webhallen, jag hade till slut beslutat mig för att köpa nya hörlurar. Treat yoself no.1. Tanken började ju gro när jag trodde att mina Urbanears hade gått sönder, men sen hittade jag det andra paret jag hade och körde på det. Men tycker de har börjat bli obekväma, sitter för tajt runt huvudet. Kollat på lite andra sorter men beslutade mig till slut för att köpa ett par in-ears ändå. Tydligen finns det olika storlekar på gummit man får till så att de ska passa i öronen.

Nya lurar

Avslutningsvis blev det lunch/middag på Grekiska kolgrillen, gyrostallrik. Så gott. Är sällan sugen på sådant längre (läs: aldrig) men när jag väl äter det så är det gott. 🙂 Tog sen bussen hem för det var så djävulskt kallt.

När vi kom hem tog Tommy en tre timmars nap (no joke 😛 ) medan jag körde en tvätt och browsade igenom typ hela Zalando haha. Lite vårgarderob, gjorde en ny beställning på en ny mössa och några lite tunnare tröjor. Vintern ska ju vara här minst två veckor till verkar det som, och min nuvarande mössa sitter för tajt (dessutom ännu mer tajt nu när den krympt lite i tvätten) + kände att jag inte ville ha den stilen. Vet inte om jag kommer kunna ha alla tröjorna heller p.g.a stor mage men får väl bara spara dem i så fall.

Stod en rosa taco truck utanför MOS och delade ut gratis kryddor och nachos. Gratis är gott!
Bild från zalando. Störde mig så på denna bild, alltså så värdelös, man ser ju inte hur tröjan ser ut?! De andra bilderna var inte bra heller. Tur att de hade en likadan i svart där det var lite bättre bilder 😛

Är inte så sugen på att köpa ”mammakläder” men jag blir väl tvungen snart. Vill helst köpa så lite som möjligt i den kategorin. Vintern måste ta slut snart för snart får jag inte plats i mina jackor heller hahaha. Men när det gäller mammakläderna så vågar jag inte beställa online, känner att jag måste prova. Och ska inte köpa något förrän jag behöver det nu, eftersom jag blir större hela tiden.

På tal om det så börjar det verkligen bli obekvämt nu, känner att jag börjar längta tills graviditeten är över. Att bara ta sig upp ur soffan är en pärs och att böja sig ner mot golvet och ta sig upp igen ska vi inte ens tala om haha. Såg en reel på insta som kändes som jag, när hon skulle ta ut tvätt ur maskinen fick hon lägga sig ner på golvet. ;P Soon reality. Illamåendet blir inte direkt bättre av att det tar hundra år att smälta en måltid heller. Meeen, älskar vår lilla bebis därinne. ❤ Var så mysigt att vakna av hans sprattlande därinne i morse, även om han börjar få in några som börjar göra lite ont nu (och trycka på blåsan :)).

Lämna en kommentar