Sunday

Den här veckan har varit lite lugnare än förra, har inte orkat göra något annat än jobba, äta och sova typ. 😛 Knappt ens kolla på tv för hjärnan är för trött efter jobbet. ;D Har blivit lite illamående igen också, tror det hänger ihop med tröttheten för det är då det kommer (mest morgon och kväll).

I slutet av veckan har det tack och lov blivit lite lugnare jobbmässigt igen, så jag har äntligen hunnit strukturera upp min to-do-list ordentligt (sinnesfrid!) och börjat på min sammanställning av arbetsuppgifter till den som kommer ta över. Allting var i en enda röra så känns så skönt nu att få ordning på det, mindre risk att någonting missas då.

Fredagsmiddagen 🙂
Så bra när man vill dra ner på sockret lite. Den med cookie dough smak var inget vidare, smakar typ ”nyttigt” (urk) men chokladbrownien är god!
Gårdagens outfit haha

Det var olika jobb-AW:s både torsdag och fredag men jag orkade verkligen inte. I onsdags hade vi en teamlunch på kontoret för att planera vad vi ska göra med teamevent-pengarna för året. Känner mig så tråkig och osocial just nu men har verkligen noll energi. Fattar inte hur jag ska få någonting gjort om man bara ska bli tröttare, men tänker att jag får avsätta någon dag i påsk eller så att göra lite trist admin som att läsa på om f-kassan haha. Det är säkert inte så jobbigt som man tänker sig men det är en sån tröskel just nu.

I fredags lagade Tommy en svingod middag. Är inte alls sugen på mat generellt just nu (lite tillbaka på ruta ett), skulle lätt kunna leva på frukter och yoghurt haha, men när den väl är lagad och jag äter så är det gott. Kan bara känna lite avsmak av tillagningsbiten. Anyway, det blev smokey honey-marinerad kyckling som han grillade, tillsammans med pimientes de padron, sparris och potatishalvor. Mums!

Hemmagjord club sandwich

Var vaken tillräckligt länge för att smälta maten och orka få i mig lite Nick’s glass, sen blev det tidig sänggång. 😛 Sover sisådär nu med magen och allt, men fick ändå nästan tio timmars sömn för första gången på länge vilket var fantastiskt skönt, och välbehövligt.

Klev upp och satte igång med städning för att vi skulle få gäster. Så bra när det händer så att vi får en anledning att städa haha. Eva och John kom förbi på lunch, vi hade så mycket kyckling över sen gårdagen så det bjöds på club sandwich med hemmagjorda pommes. Blev över förväntan och supergott faktiskt. 🙂 T.o.m brödet blev jättebra.

Ny korg 1
Ny korg 2

När de gått promenerade vi till MOS i kylan (fy fan för de här isvindarna alltså…). Hämtade först upp våra sneakers från MQ som samarbetar med sneakerstvätten i Hornstull. Hade några gamla par som blivit väldigt smutsiga, nu är de nästan som nya igen, så nice.

Tog sen ett glas i biobaren, så himla mysigt och lugnt där trots mycket folk i gallerian i övrigt. Och de har alkoholfritt bubbel, det är inte många ställen som har det kan jag tala om. När vi satt där hade de någon photoshoot där de fotade coola (visserligen fejkade) drinkar, men gud vad sugen man blev haha. Synd att alkoholfria drinkar är så äckliga. 😛

Dofta gott
Libanesisk brunchbuffé 🙂

Shoppade sen lite på Granit, älskar den butiken, de har så fina grejer. Köpte två korgar; en till badrummet att ha toapapprena i så de inte bara står staplade på bänken (såg så trist ut) och en liten att ha på hallhyllan som man kan slänga nycklar och sånt i så det inte ser så rörigt ut. Och så hittade jag en body gel med doft av äpple, älskar den doften.

Idag har vi ätit brunch på Angelo’s, så gott! Har tidigare bara ätit middag där och varierar bara mellan två rätter så det var kul med buffé nu så man kunde ta lite olika grejer. Mina favoriter var en köttpirog och en persiljesallad. Sen hade de dessert och jag kunde inte låta bli att bryta mitt ”sockerförbud” haha fan. Två miniportioner av en kärleksmums och en morotskaka, alltså skojar inte var fan de godaste bakverk jag någonsin ätit. Så otroligt krämiga och goda glasyrer, DOG. Och gott kaffe till. Det var fan värt det haha. Hoppas sockret hinner gå ur blodet ordentligt till imorgon. 😉

SÅ GOTT. Just kärleksmums kan vara ganska torra på vissa caféer, men denna var så otroligt krämig och god. Samma med morotskakan men om man lyckas göra en sådan torr så är man riktigt dålig ;D

Pallade inte promenera idag för det var så vidrigt kallt. När man fått känna på värmen lite (gick fan ute i t-shirt förra helgen) så blir man så intolerant mot kyla när den kommer tillbaka. Och nu ska det bli vinter igen i åtminstone två veckor ser det ut som. 😦 Får se om jag pallar ta mig till gymmet då istället, det är inte lätt nu.

Men jag ser fram emot kommande vecka, barnmorskebesök igen (inte varit där på fem veckor nu) och bäst av allt är att vi har en ledig dag på fredag så det blir långhelg för mig. Ska bli sååå skönt. Får se om jag får något vettigt gjort, om det är något viktigt jag behöver göra (i alla fall som kräver att man använder hjärnan) så borde jag göra det direkt på morgonen egentligen för annars kommer jag inte orka. :))

Lämna en kommentar